تايم مگ
آموزش، اخبار، مقاله، نقد و بررسي و...

 اگرچه اپل در زمينه گوشي‌هاي هوشمند انقلاب ايجاد كرده است اما اين گوگل است كه آن را به نتيجه منطقي رسانده است. اگرچه اپل در زمينه گوشي‌هاي هوشمند انقلاب ايجاد كرده است اما اين گوگل است كه آن را به نتيجه منطقي رسانده است. اندرويد در حال حاضر محبوب‌ترين سيستم‌عامل در جهان است كه اين امر بيشتر ناشي از ماهيت منبع باز قدرتمند آن است. اگرچه اندرويد سيستم‌عامل بسيار قدرتمندي است اما گاهي اوقات كمي گيج‌كننده مي‌شود. گوگل نيز به‌طور مداوم ويژگي‌هاي جديدي را براي اين سيستم‌عامل ارائه مي‌دهد و بسياري از كمپاني‌ها ازجمله سامسونگ و وان پلاس مي‌توانند اين ويژگي‌ها را به محصولات خود اضافه كنند. بنابراين، ما در اين مقاله به بهترين قابليت‌ها در گوشي‌هاي اندرويد مي‌پردازيم كه آگاهي از آن‌ها مي‌تواند براي شما بسيار مفيد باشد.

  1. اپليكيشن موردنظرتان را به صفحه اشتراك پين كنيد

اكنون مي‌توانيد اپليكيشن‌هاي موردنظرتان را به صفحه اشتراك‌گذاري موبايل پين كنيد تا هر زمان كه مي‌خواهيد چيزي را به اشتراك بگذاريد به‌راحتي به آن‌ها دسترسي داشته باشيد. اين ويژگي به شما امكان مي‌دهد كه وقتي مي‌خواهيد چيزي را به اشتراك بگذاريد كنترل كنيد كه كدام برنامه‌ها در بالاي ليست ظاهر شوند. اگر به بهره‌مندي از اين ويژگي بسيار علاقه‌‌منديد و گوشي اندرويدي نداريد يا يك گوشي تاشو قديمي داريد مي‌توانيد جديدترين انواع گوشي موتورولا را بخريد. انواع گوشي هاي موتورولا به شما امكان مي‌دهند كه از امكانات جديد سيستم‌عامل اندرويد بهره‌مند شويد. شما مي‌توانيد براي خريد بهترين گوشي موتورولا با مناسب‌ترين قيمت از نمايندگي فروش محصولات آن كمك بگيريد.

  1. صفحه قفل گوشي را پيكربندي كنيد

 

همه گوشي‌هاي اندرويدي انواع مختلفي از صفحه‌هاي قفل ايمن را ارائه مي‌دهند. بيشتر تلفن‌ها از شما مي‌خواهند كه اين كار را در حين راه‌اندازي انجام دهيد و شما بايد اين كار را انجام دهيد. پيش‌فرض‌هاي صفحه قفل شامل پين، الگو و پسورد مي‌شوند و در حال حاضر، بيشتر گوشي‌ها از امكان قفل گوشي با اثرانگشت برخوردارند كه احتمالا اين ويژگي، سريع‌ترين راه براي باز كردن قفل گوشي است. براي اينكه صفحه قفل گوشي خود را مديريت كنيد مي‌توانيد به بخش تنظيمات و سپس منوي امنيت گوشي برويد. برخي از گوشي‌ها به‌جاي آن يك منوي مجزا براي صفحه قفل دارند.

  1. اسكرين‌شات‌هاي فوق‌العاده بلند بگيريد

معمولا وقتي مي‌خواهيد از صفحه‌هاي بلند وب يا اسناد طولاني اسكرين‌شات بگيريد بايد عكس‌هاي مختلفي از صفحه بگيريد صفحه را به‌صورت دستي اسكرول كنيد. اين در حالي است كه در گوشي‌هاي اندرويدي يك راه‌حل عالي براي رهايي از اين دردسر وجود دارد. اندرويد مي‌تواند به‌صورت خودكار بر اساس نياز شما اسكرين‌شات‌ها را به يكديگر متصل كند.

براي گرفتن اسكرين‌شات بلند در گوشي اندرويدي خود، دكمه پاور و كاهش صدا را با هم فشار دهيد و روي دكمه «Capture more» در كنار پاپ آپ در گوشه سمت چپ پايين ضربه بزنيد. سپس گوشه‌هاي اسكرين‌شات را بكشيد تا قسمتي كه مي‌خواهيد از آن عكس گرفته شود را مشخص كنيد و سپس «Save» را انتخاب كنيد.

  1. صفحه‌نمايش را براي استفاده از گوش با يك دست كوچك كنيد

گوگل يك حالت يك دستي را به اندرويد اضافه كرده است كه وقتي آن را فعال مي‌كنيد قسمت بالاي صفحه به قسمت پايين مي‌لغزد و به همين دليل، كار با گوشي براي شما آسان‌تر مي‌شود. اين قابليت شبيه به ابزار Reachability در iOS است. براي فعال كردن آن به قسمت تنظيمات گوشي و سپس System برويد، بر روي Gestures ضربه بزنيد و One-handed mode را فعال كنيد.

  1. گوشي را با صورت خود كنترل كنيد

اندرويد براي كاربران داراي معلوليت يك ابزار دسترسي جديد را در نظر گرفته است كه به افراد امكان مي‌دهد رابط گوشي را با صورت خود كنترل كنند. شما مي‌توانيد برخي از حركات صورت را به عملكردها اختصاص دهيد و بدون اينكه اصلا تلفن همراه خود را لمس كنيد در سيستم‌عامل پيمايش داشته باشيد. براي مثال، وقتي دهان خود را باز مي‌كنيد صفحه نوتيفيكيشن‌ها پايين مي‌آيند و وقتي به سمت راست نگاه مي‌كنيد به صفحه خانه گوشي برمي‌گرديد. براي فعال كردن اين قابليت بايد به قسمت تنظيمات گوشي و سپس Accessibility برويد.

  1. نور اضافه صفحه‌نمايش را كم كنيد

اگر از روشنايي بيش‌ازحد صفحه‌نمايش گوشي خود به‌خصوص در شب‌ها خسته شده‌ايد، اندرويد يك قابليت مفيد براي شما دارد. اين قابليت به شما امكان مي‌دهد كه صفحه‌نمايش فراتر از حد مجاز روشن نشود. به اين قابليت «Extra Dim» گفته مي‌شود و براي فعال كردن آن لازم است به قسمت Accessibility در تنظيمات گوشي برويد. اگرچه با فعال كردن اين قابليت، تفاوت قابل‌توجهي را مشاهده نمي‌كنيد اما فعال كردن آن باعث مي‌شود چشم‌هاي شما در هنگام تماشاي صفحه‌نمايش احساس راحتي بيشتري داشته باشند.

  1. يك گيمر حرفه‌اي شويد

اندرويد چند ترفند جديد نيز براي افرادي كه به بازي كردن با گوشي علاقه دارند در آستين دارد. وقتي در حال بازي با گوشي هستيد مي‌توانيد داشبورد بازي را بيرون بياوريد كه در آن مجموعه‌اي از ابزارها براي بهبود تجربه بازي در نظر گرفته شده است. براي مثال، در اين داشبورد مواردي مانند ‌ شمارنده FPS، ضبط بازي و استريم در يوتيوب قرار گرفته‌اند. همچنين، مي‌توانيد گوشي را بر روي حالت Do Not Disturb قرار دهيد تا گوشي در حين بازي عملكرد بهينه خود را ارائه دهد.

براي فعال كردن اين قابليت به قسمت Schedules در تنظيمات گوشي خود برويد و پس از فعال كردن «Gaming»، آيكون چرخ‌دنده كنار آن را لمس كنيد و سپس گزينه‌هاي «Game Dashboard» و «Do Not Disturb for games» را فعال كنيد. اكنون وقتي يك بازي را بر روي گوشي اجرا مي‌كنيد يك دكمه كنترل سياه‌رنگ روي لبه صفحه‌نمايش مشاهده مي‌كنيد كه با ضربه زدن به آن مي‌توانيد وارد داشبورد بازي شويد.

رنهايت، با دانستن موارد بالا مي‌توانيد در استفاده از اندرويد حرفه‌اي عمل كنيد. در اين صورت مي‌توانيد از حداكثر قابليت‌هاي گوشي خود استفاده كنيد و بهترين عملكرد را از تلفن همراه خود تجربه كنيد. علاوه بر اين، گوگل به‌صورت مداوم ويژگي‌هاي جديدي را به اين سيستم‌عامل اضافه مي‌كند و به شما كمك مي‌كند كه استفاده از گوشي براي شما راحت‌تر و كارآمدتر شود.

اگر شما هم علاقمند به ساخت برنامه هاي اندرويدي هستيد بايد اموزش اندرويد استوديو را بلد باشيد تا بتوانيد از آن كسب درآمد كنيد. 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۶:۳۱ ] [ ستاره رادمنش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی