تايم مگ
آموزش، اخبار، مقاله، نقد و بررسي و...

 ما در اين مقاله به بررسي و مقايسه ويژگي‌هاي هر كدام از اين سيستم‌هاي كامپيوتري پرداخته‌ايم، پس اگر به دنبال خريد كامپيوتر اداري يا شخصي هستيد اين مقاله براي شما مناسب است تا بتوانيد بهترين پي سي ها را براي خود انتخاب كنيد.

اين روزها كه كسب و كارها به سمت آنلاين بودن رفته‌اند و بازار خريد و فروش اينترنتي رونق گرفته‌است، داشتن يك سيستم كامپيوتري مناسب براي كسب و كار و حتي مصارف خانگي از اهميت بالايي برخوردار است. سيستم‌هاي كامپيوتري به چند دسته‌بندي مختلف از جمله كامپيوترهاي روميزي بزرگ، كامپيوترهاي كوچك (ميني‌پي‌سي)، آل‌اين‌وان‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت و كامپيوترهاي جيبي تقسيم مي‌شوند كه هركدام داراي مزيت‌ها و محدوديت‌هايي هستند.

اگر براي خريد به بازارهاي كامپيوتري سر زده باشيد با تنوعي از سيستم‌هاي كامپيوتري روبه‌رو شده‌‌ايد. در صورتي كه آگاهي كافي نداشته ‌باشيد، ممكن است با شنيدن صحبت‌هاي فروشنده، راضي به خريد سيستمي بشويد كه نه تنها براي شما مناسب و كارآمد نيست بلكه هزينه زيادي هم براي شما داشته است.

كامپيوترهاي روميزي – desktop computer

كيس‌هاي كامپيوتر قديمي و بزرگ كه سال‌هاست در بازار عرضه مي‌شوند و مورد استفاده در محل كار، منزل و … هستند. اين دسته از كامپيوترها به نام PC شناخته شده  و داراي مزايا و معايبي هستند كه قبل از خريد و پرداخت هزينه بالايي كه دارند، بايد درنظر داشت.

از مزيت‌هاي كيس‌هاي بزرگ، مي‌توان به داشتن  فضاي كافي در آنها  و در نتيجه امكان اضافه كردن و ارتقاء رم، هارد ،cpu  و همچنين DVD Writer و…. اشاره كرد. همچنين از ديگر نكاتي كه مي‌توان به عنوان مزيت به آن اشاره‌ كرد آزادي در انتخاب قطعات مناسب، براي هدف كاربري خود است.

از طرفي توان پردازشي اين كامپيوترها در مقايسه با ساير كامپيوترها بالاتر است و براي مصارف گرافيكي گزينه هاي مناسبي هستند. اما اين كامپيوترها محدوديت‌هايي نيز دارند، به دليل بزرگ بودن، كيس‌‌ها قابل جابه‌جايي نيستند و استفاده از آن‌ها فضاي زيادي اشغال مي‌كند. از طرفي اگر در اسمبل‌كردن pc اطلاعات كافي و شناخت لازم از سخت‌افزار را نداشته باشيد، ممكن است قطعاتي كه تهيه مي‌كنيد، مناسب نبوده يا تمام قطعات در كنار هم به درستي كار نكنند.

نكته ديگري كه بايد در نظر داشت اين است كه هر يك از قطعات از برندي متفاوت است و در صورت خرابي هر كدام بايد از كمپاني هاي متفاوتي پيگيري پشتيباني و گارانتي صورت پذيرد. اين در حالي است كه  با سيستم‌هاي آماده‌اي مانند آل اين وان، لپ‌تاپ و كامپيوترهاي كوچك ميتوان با شركت سازنده تماس گرفته و باقي پيگيري‌ها را به آن‌ها سپرد.

آل‌اين‌وان‌ها – All In One) AIO)

All in one به نوعي كامپيوتر دسكتاپي به حساب‌مي‌آيد، اولين سري AIO همچنان بزرگ و سنگين بودند اما درحال حاضر با وجود LCD و قطعات لپ‌تاپي، all in one‌ها به مراتب سبك‌تر و باريك‌تر شده‌اند و در صورت استفاده از موس و كيبورد وايرلس، به راحتي قابل جابه‌جايي‌اند و فضاي كمتري را روي ميز كار شما اشغال مي‌كنند.

به دليل سبك طراحي آن‌ها محدوديت‌هايي براي ارتقاء‌دادن قطعات سخت‌افزاري وجود دارد كه ميتوان گفت سريع‌تر قديمي‌مي‌شوند. هر نوع خرابي در AIO يك فاجعه است زيرا براي انجام سرويس و تعميرات كل AIO بايد ارسال شود كه جابه‌جايي و حمل آن با ريسك آسيب زياد به LCD و ساير قطعات همراه است.

قطعات استفاده شده در اين دستگاه‌ها لپ‌تاپي هستند و از لحاظ كارايي با لپ‌تاپ در يك سطح قرار مي‌گيرند. برتري AIO نسبت به laptop كيفيت و اندازه صفحه نمايش آن است كه در مدل‌هاي ميان‌رده آن‌ها ۲۰ -۲۷ اينچ مي‌باشد.

لپ تاپ‌ها – Laptop

خيلي از كاربران نياز به همراه داشتن Pc دارند و اين امكان براي كامپيوترهاي روميزي و ALL in one ها فراهم نيست اما قابليت همراه داشتن لپ تاپ در سفر، جابه‌جايي آن بين محل كار و دانشگاه باعث شده كه در بسياري موارد جايگزين pc شود. لپ تاپ به‌دليل باطري قابل شارژي كه دارد، مي‌تواند چندين ساعت بدون اتصال به برق كار كند كه اين امر آن را نسبت به AIO كاربردي‌تر كرده‌است.

لپ‌تاپ‌ در سايز‌ها و رزولوشن‌هاي مختلف در بازار موجود است، صفحه نمايش آن‌ها بين ۱۳ تا ۱۷ اينچ است كه به دليل عدم امكان استفاده از مانيتورهاي بزرگ، براي استفاده به عنوان كامپيوترهاي اداري چندان مناسب نيستند. از ديگر معايبي كه براي لپ‌تاپ مي‌توان اشاره كرد، ظرافت آنهاست كه باعث مي‌شود عمر كوتاه‌تري نسبت به ساير مدل‌ها داشته باشند.

قيمت تمام شده يك لپ تاپ با مشخصات متوسط كه براي انجام فعاليت‌هاي روزانه قابل استفاده است نسبت به دسكتاپ كمتر است. اما بايد در نظر داشت كه قطعات به‌كار رفته در لپ‌تاپ نسبت به pcها ضعيف‌تر است كه باعث شده بنچمارك لپ‌تاپ‌ها نسبت به كامپيوترهاي روميزي قابل مقايسه‌نباشد.

 

ميني كامپيوتر– MINI PC

ميني كامپيوتر (ميني‌پي‌سي‌ها) نسل جديد‌تري از كامپيوترها هستند كه در سال‌هاي اخير مورد استقبال قرار گرفته اند. اين محصولات به دليل ابعاد كوچك به راحتي قابل جابه‌جايي و نصب بر روي ديوار يا پشت مانيتور هستند. در محيط‌هاي كاري كوچك، فضاي كمي را اشغال مي‌كنند. مصرف برق آنها در حدود ۱۵ وات است كه در ادارات و سازمان‌ها با تعداد كاربران بيشتر ، ميزان قابل توجهي كاهش در مصرف برق را باعث مي‌شود.

گرما و صداي كمتري توليد مي‌كنند. همچنين براي برخي توليد كننده ها  در زمان اسمبل كردن ميني كامپيوتر (كامپيوتر كوچك) امكان سفارشي‌سازي دستگاه از نظر سخت‌افزاري با توجه به نياز و درخواست مشتري وجود دارد گارانتي اين دستگاه ها بصورت يكپارچه خواهد بود و از اين نظر راحتي بيشتري براي كاربران فراهم ميكنند.

تبلت پي سي ها – Tablet PC

تبلت پي سي ها كامپيوترهاي قابل حملي هستند كه به خاطر صفحه نمايش لمسي آنها، بدون نياز به همراه داشتن تجهيزات جانبي ميتوان به كمك قلم يا دست با آنها كار كرد. در كنار اين مزيت سبك و قابل حمل بودنشان از ديگر ويژگي‌هايي است كه كاربران را به استفاده و انتخاب آنها به عنوان گجت همراه ترغيب مي‌كند.

پشتيباني از سيستم عامل ويندوز، قابليت اجرا همزمان برنامه‌هاي مختلف و امكان اتصال به تلويزيون يا مانيتورهاي بزرگ‌تر از ديگر مزيت‌هاي اين سري از سيستم‌هاي كامپيوتري است.

كامپيوترهاي جيبي – Pocket PC

كامپيوترهاي كوچكي كه از نظر ابعاد بسيار كوچك هستند. داراي سيستم عامل ويندوز بوده و به راحتي به تلويزيون و يا مانيتور متصل مي شود. براي افرادي كه مدام در حال جابه‌جايي بوده و نياز به همراه داشتن كامپيوتر و نرم افزارهاي خاص هستند مناسب است. هر چند امروزه تلفن‌هاي هوشمند با سيستم عامل‌هايي كه دارند قابليت اجرا و نصب برنامه‌هاي مختلف را دارند و نياز به داشتن كامپيوترهاي جيبي را كم كرده اما باز هم هستند افرادي كه سيستم‌هاي كامپيوتري كوچك با سيستم عامل ويندوز را ترجيح مي‌دهند. اكثر برنامه نويسان از اين مدل كامپيوترها براي ساخت نرم افزار هاي كامپيوتري يا طراحي اپليكيشن هاي موبايل و كار يا اموزش استفاده مي كنند. براي ساخت اپ هاي موبايلي اندرويد دوره آموزش برنامه نويسي اندرويد با كاتلين را به شما پيشنهاد مي كنيم.

 

منبع: https://fourteamit.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۰:۳۲ ] [ ستاره رادمنش ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی